Måltider

Måltidene i barnehagen er en verdifull arena for læring. Her får barna muligheten til å utvikle ferdigheter som å vente på tur, lytte til andre, hjelpe hverandre, kommunisere med jevnaldrende og voksne, velge pålegg, og gradvis lære seg å smøre maten selv.

For de som ønsker å nyte frokost i barnehagen, må de ta med sin egen matpakke. Frokosten kan spises enten på avdelingen eller i fellesområdet sammen med andre avdelinger.

Klokken 11.00 - 11.30 samles vi for å spise lunsj. Lunsjen består vanligvis av brød, ulike pålegg og en liten porsjon grønnsaker. To ganger i måneden har vi gleden av å servere varmmat. Datoer og meny for varmmatmåltidene vil bli annonsert i avdelingens planer.

Klokken 14.00 serverer vi knekkebrød med variert pålegg og frisk frukt. Ved alle måltider tilbys melk eller vann som drikkealternativer.

På onsdager drar barna på utflukt, og det er viktig å ta med to matpakker og nok drikke for å holde energinivået oppe.

Her er noe av det pålegg vi tilbyr:

Kyllingpostei, skinkeost, rekeost, kaviar, makrell i tomat, egg, gulost, brunost, fiskepudding, servelat, salami, kokt skinke, kalkunkorv, halal servelat, halal salami, leverpostei, agurk og paprika.